top of page
Vyhledat

Blogísek No.1

Nazdar lidi!

Už opravdu dlouho si plánuji, že Vám budu psát o novinkách a zážitcích ve formě “blogu”. Nevím, jestli to někdy někdo bude číst. Myslím si, že ne. :) Ale i tak jsem si řekl, že to zkusím. Takže o čem to bude? Co dělám, malý náhled na svatební sezónu, něco o Islandu a nakonec “pár” řádků o nové technice. Tak jdme na to. :)

V prvé řadě bych se chtěl omluvit za mizernou komunikaci za poslední dva tři týdny. Usilovně jsem teď pracoval na fotkách chystané novinky pro BeWooden, kterou jsem poprvé realizoval od samotného focení až po finální postprodukci. Dlouho jsme dolaďovali detaily a vlastně celkovou finální podobu fotek, pracoval jsem na tom od začátku ledna a když se začal blížit deadline, musel jsem tomu věnovat veškerý volný čas, co jsem měl, takže jsem nestíhal nic dalšího. Nyní ale můžu říct, že už mám hotovo! A zase se můžu věnovat Vám. :) Jen co dopíšu tyto řádky, vrhám se po hlavě na všechny zprávy, e-maily a fotky, které na mě čekají. Kromě toho v sobotu mě čeká první letošní svatba. Už se moc těším. Snad se trochu vybere počasí, protože je v plánu focení v DOV a o to bych nechtěl přijít. :)

Neřekl bych, že tímto zahajuji svatební sezónu pro rok 2020, to ne, ta se rozjede až od května. Každopádně co se týče termínů, ještě jich pár volých pro letošní rok je, takže klidně napište. :)

Ale nechme svatební sézonu, k tomu Vám budu určitě ještě něco psát v průběhu roku, a pojďme mrknout na něco, co nás čeká ještě předtím. :)


Od 2.4. do 16.4. zase razíme do světa a vracíme se po dvou letech na Island. Hodně lidí se nás ptá “proč znova Island, však tam už jste byli”. Jasně, byli, ale za těch 10 dní, co máme v téhle úžasné zemi za sebou, jsme viděli možná tak 5% toho, co nabízí. Takže je toho opravdu spousta, co jsme ještě nestihli a asi ani nestihneme letos za 14 dní, které jsou v plánu (takže i další cesta je pravděpodobná :D). Plány na letošní cestu jsou celkém velké. Plán A je, že chceme navštívit západní fjordy, podniknout expedici na ledovec Falljökull, konečně projet Zlatý okruh a taky navštívit každý hot pot, který cestou potkáme. :)

Plán B je o improvizaci, protože počasí nám může hlavně fjordy dost zkomplikovat a je možné, že se budeme muset vydat někam úplně jinam. Každopádně, kdyby vyšel Plán A, čeká nás fantastické dobrodružství! Měli bychom objevovat jednu z nejúžasnějších části Islandu, projdeme se po ledovci a kdyby se moc dařilo, měli bychom navštívit ledové jeskyně. Taky se chceme jet mrknout na polární lišky, doufáme, že už začnou přilétat papuchálkové a taky že se nám podaří ulovit nějaké polární záře. A k tomu spousta nějakých dalších menších dílčích přání. :)

Určitě budeme celou cestu s Vámi sdílet a budeme Vám ládovat fotky a příběhy z našeho dobrodružství. Hlavně tedy na Instagramu @fotoallin. Takže pokud nás ještě nesledujete, tak honem šup na Instáč. :)

Budu se snažit během cesty sepisovat nějaké věci i právě touto formou blogu tady na Facebooku, ale to nechci úplně slibovat, protože úplně nevím, jak to půjde. Každopádně si ale povedu deník a když to nevyjde na místě, určitě Vám něco sepíšu po návratu domů. Což bych chtěl udělat i k našim minulým cestám a minimálně Vám tímhle způsobem popsat naše zážitky z loňské cesty na Havaj. :)

A teď bych využil malého oslího můstku ohledně naši chystané cesty na Island, a chtěl bych se dostat k poslední části dnešního psaní, která je spíše určena pro kolegy fotografy.

Nejen kvůli Islandu jsem využil akce Nikonu a pořídil jsem si nový stroj a vůbec poprvé jsem sáhl po bezzrcadlovce. Konkrétně po Z6. Dlouho jsem se právě bezzrcadlovkám bránil, nebylo v nabídce nic, co by mě oslovilo. Všechny dostupné možnosti znamenaly přechod na jiný systém, jinou značku, kompletní výměnu vybavení. Taky jsem měl osobní problémy s tím, že kolem značek Sony a hlavně Fujifilmu se začaly vytvářet “sekty”, pro které bylo nepřípustné, že by někdo nešel v proudu a fotil na něco jiného. Ze zaběhlé značky Nikon, která je na trhu roky, se rázem stal “underground” a z Fuji a Sony “mainstream”, na který “fotí všichni”. Berte to trochu s nadsázkou, ale když si to vezmete, fakt to tak u některých fotografů působí. “Ty se taháš s težkým zrcadlem? Ty jsi vůl.... Přejdi na Fuji! Na nic jiného se nedá fotit!” (Jasně, nejsou takoví všichni Soňáci a Fujisti, díky bohu za to a mám mezi nimi kamarády, co umí skvěle fotit a nemusí mít hromadu keců kolem.) Takže jsem čekal, až se Nikon rozhoupe k prvnímu bezzrcadlu a taky až se celý ten systém trochu zaběhne a vyzkouší. A musím říct, a to až teď, kdy jsem z nadšení z koupě Z6 trochu vystřízlivěl, že je to skvělý foťák! Jasně, má to jisté nevýhody, které jsem jako dlouholetý uživatel zrcadlovek pocítil téměř okamžitě, ale musím se přiznat, že výhody drtivě převažují nevýhody. Zatím jsem tedy neměl možnost Z6 vyzkoušet v rychlé akci na svatbě, na to jsem ještě zvědavý a čeká mě to v sobotu, ale zatím jsem opravdu spokojen. Nebudu tady psát žádné recenze, na to moc nejsem, ale pro ty, co zvažují přechod na bezzrcadla (nebo kombinaci zrcadlo+bezzrcadlo, jako mám já), tak můžu Z6 opravdu doporučit! Jen to shrnu. Elektronický hledáček je o zvyku, ale když si zvyknete, je to pecka! Tichá závěrka je opravdu skvělá věc. Když Vám ve foťáku “nehňapne” zrcadlo, tak sice člověk přijde o ten kontakt s foťákem, který třeba já mám rád, kdy opravdu cítite, že jste něco vyfotili, ale zase se na Vás nebude blbě koukat celý kostel, když u polibku novomanželů smažíte s kadencí 10 snímků za vteřinu. :D Z6ka opravdu skvěle padne do ruky a hlavně když je člověk zvyklý na foťáky od Nikonu, tak je jako doma. Při vyšších hodnotách ISO se mi zdá, že z toho lezou dokonce o chlup lepší fotky, než z mojí D5. Takže paráda, já doufal, že to bude alespoň srovnatelné a ono je to lepší. No a jako takový bonus je váha, kdy oproti D5 má tělo Z6 okolo 800 gramů dolů. A to necelé kilo je opravdu na celodenním focení poznat. Zvláště, když fotím se svou Sigmou 105mm, která váží přes 1600 gramů, je každý gram dolů výhoda. Neříkám, že se někdy vzdám své D5ky, to je pořád nejlepší foťák, na který jsem měl možnost fotit, ale kombinace D5 a Z6 vypadá opravdu skvěle a už se těším, až ji vyzkouším v praxi. Moc bych se divil, kdyby to někdo dočetl až sem. :D Takže se s Vámi loučím, vrhám se konečně na resty, které mám. :) Pokud by se mě chtěl někdo na něco zeptat ohledně svateb, Islandu nebo Z6, napište. Pokud máte nějaké tipy ohledně západních fjordů nebo nějakého jiného místa na Islandu, budu rád, když mi je sem hodíte. :)


Mějte se moc hezky a budu moc rád, když mě budete sledovat i jinde :) www.facebook.com/fotoallin

www.instagram.com/fotoallin/

www.instagram.com/svatbyallin/

mywed.com/cs/photographer/AllinFoto/

17 zobrazení
bottom of page